שוק המוניות של אילת, עיר התיירות הדרומית של ישראל, עומד בפני טלטלה היסטורית. לאחר שנים רבות בהן שלטה בו באופן כמעט בלעדי חברת גט טקסי, הצטרפה כעת שחקנית חדשה, שאפתנית וצעירה – חברת Yango Taxi. כניסתה של יאנגו לעיר הדרומית אינה מהלך אקראי, אלא מהלך אסטרטגי ומתוכנן, המלווה במבצעי השקה אגרסיביים המכוונים הן לנוסעים והן לנהגים.
לפי אבי מתחנת מונית 24/7 לנתב"ג, מהפכה זו צפויה להוביל לירידת מחירים, שיפור השירות והגברת התחרות – בשורה מבורכת לתושבים ולרבבות התיירים המגיעים לעיר בכל שנה.
האם קרב הענקים ישפיע על מחירי המוניות באילת?
לפי אבי מתחנת מונית 24/7 לנתב"ג, ענף המוניות באילת נחשב לאחד הפעילים והדינמיים בישראל. בעונות התיירות, הביקוש למוניות מגיע לשיא – לא רק בגלל הצורך של תיירים להגיע מבתי המלון לחופים ולאטרקציות, אלא גם בשל מחסור בתחבורה ציבורית זמינה בשעות מאוחרות. במשך שנים רבות נהגי ונוסעי המוניות באילת פעלו כמעט אך ורק דרך פלטפורמת גט טקסי (Gett) – דבר אשר תרם לשימור רמות מחירים גבוהות לאורך שנים, במיוחד בעונות השיא של התיירות, כאשר הביקוש למוניות מרקיע שחקים.
כניסתה של Yango משנה את חוקי המשחק ולראשונה מזה שנים, קם מתחרה משמעותי שמציב מטרה ברורה להוריד את המחירים, לשדרג את השירות ולהציע אלטרנטיבה אטרקטיבית לשחקן הוותיק. על מנת להבטיח דריסת רגל מהירה בעיר אפליקציית יאנגו (Yango) יוצאת עם הטבות כפולות הן לציבור הנהגים והן לציבור הנוסעים:
- ציבור הנוסעים יוכל ליהנות מהנחה של 30% על הנסיעה הראשונה עבור משתמשים חדשים באילת.
- ציבור הנהגים יוכל ליהנות מחצי שנה ללא עמלות יאנגו (למעט 2% עמלת מפעיל) במהלך שנועד למשוך נהגים מקומיים לפלטפורמה החדשה ולאפשר להם רווחיות גבוהה יותר בתקופת ההשקה.
לפי אבי מתחנת מונית 24/7 לנתב"ג, התחרות החדשה צפויה להוזיל את המחירים באופן משמעותי כך שגט טקסי ונהגי המוניות העצמאיים שאינם פועלים דרך אפליקציות, ייאלצו להגיב ולהתאים את עצמן למצב החדש, דבר שיוביל בסופו של דבר להורדת מחירים בשוק האילתי. הצרכנים הם אלה שירוויחו ישירות מהתחרות הזו, ויזכו לשירותים במחירים אטרקטיביים יותר. בין אם מדובר בנוסע עסקי ובין אם בתייר, היכולת לחסוך כסף על נסיעות בתוך העיר היא יתרון משמעותי.
לסיכום, ההשקה באילת היא צעד נוסף באסטרטגיה רחבה יותר של Yango להרחבת פעילותה בישראל. אם המהלך יצליח, לא מן הנמנע שנראה את המודל הזה מיושם גם בערים אחרות שבהן שוק המוניות ריכוזי במיוחד. בסופו של דבר, הקרב הזה הוא סיפור של כוחות שוק ומלחמה בין ספקים- שבו התחרות על כל נסיעה ועל כל נהג תביא להורדת מחירים ושיפור השירות לטובת הצרכנים שיכולים לשבת בבריכה וליהנות מהיתרונות של תחרות אמיתית בעיר הדרומית.
המאמר נכתב בשיתוף עם מוניות 24/7 לנתב"ג אשר מציעים מוניות לשדה התעופה 24 שעות ביממה. אם אתם מחפשים מונית מתל אביב לנתב"ג, מונית מרמת גן לנתב"ג או מונית מהוד השרון לנתב"ג – תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג היא הכתובת!