אילת גייד
  • עמוד הבית
  • מלונות באילת
    • מלונות למשפחות באילת
    • מלונות 2 כוכבים באילת
    • אכסניות באילת
    • הוסטלים באילת
    • גלמפינג באילת
  • אטרקציות באילת
    • מסעדות באילת
    • מרכזי קניות באילת
  • בלוג
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • מלונות באילת
    • מלונות למשפחות באילת
    • מלונות 2 כוכבים באילת
    • אכסניות באילת
    • הוסטלים באילת
    • גלמפינג באילת
  • אטרקציות באילת
    • מסעדות באילת
    • מרכזי קניות באילת
  • בלוג
  • יצירת קשר
ראשי כללי האם אפשר לקבל פיצוי על טיסה שבוטלה בעקבות תקלה טכנית?

האם אפשר לקבל פיצוי על טיסה שבוטלה בעקבות תקלה טכנית?

11 באוגוסט 2023 סגור לתגובות על האם אפשר לקבל פיצוי על טיסה שבוטלה בעקבות תקלה טכנית? eilatguideadm

בישראל מבוצעות עשרות טיסות אזרחיות מדי יום ובחופש הגדול או החגים אפילו מדובר על מאות טיסות מדי יום. חלק מאותן טיסות מתעכבות או אפילו מובטלות מסיבות שונות והנוסעים נפגעים מכך. חוק שירותי תעופה נחקק על מנת לעמוד לצד הנוסעים לתת להם אפשרות לקבל פיצוי מחברת תעופה שגרמה להם להיפגע בשל כמה סיבות אפשריות.

כולנו רק חולמים על הרגע שנגיע לשדה התעופה, נבקר בדיוטי פרי ונעלה על הטיסה שלנו אל היעד הנכסף. למרות שכמעט 100 אחוז מהמקרים הם אכן כך והכל עובד בדיוק כמו שאמור להיות, הרי שיש מקרים בהם טיסה מתעכבת לאורך זמן ממושך או מבוטלת קליל.

חוק שירותי תעופה בא במקרים הללו לטובת הנוסעים. הוא הציב תנאים לחברות התעופה בכל הנוגע למצבים אפשריים שונים שייפגעו בנוסע ואם לא יעמדו בתנאים הללו, יוכל הנוסע לתבוע מהם פיצוי כספי או שירותי סיוע בשדה התעופה. את התביעות הללו אפשר לעשות היום בקלות באמצעות רשת האינטרנט באתרים כמו  FLIGHT REFUND, FLIGHT CASH BACK, או אייר הלפ (AIR HELP).

פיצוי על טיסה שבוטלה בעקבות תקלה טכנית

האם ניתן לתבוע חברת תעופה על טיסה שבוטלה?

רוב התביעות נגד חברות תעופה הן עקב ביטול טיסה או איחור בטיסה שהוא מעבר ל-8 שעות עיכוב. במקרים כאלו החוק מציין מפורשות מה גובה הפיצויים לנוסע על פי המרחק שלו מיעד הטיסה המתכונן.

פיצוי על ביטול טיסה או עיכוב מעבר 8 שעות:

  • יעד טיסה קרוב יחסית של עד 2000 ק"מ = פיצוי של 1390 ₪
  • יעד טיסה במרחק בינוני של 2000 ק"מ ועד 4500 ק"מ = פיצוי של 2220 ₪
  • יעד טיסה רחוק שהוא מעל 4500 ק"מ = פיצוי של 3340 ₪

חשוב לציין שהסיבה לעיכוב פחות מעניינת את הנוסע והתביעה שלו היא על מהות העיכוב. על כן גם במקרה שחברת התעופה מנסה להתנצל ולציין שהעיכוב או ביטול טיסה הם בשל תקלה טכנית, הרי שהדבר איננו פוגע בזכות של הנוסע לפיצוי כספי.

באיזה עוד מקרים ניתן לתבוע את חברת התעופה?

פיצוי על עיכוב טיסה מעל 8 שעות או ביטול טיסה הם לא האפשרויות היחידות לתביעה של חברת תעופה.

סיבות נוספות לקבלת פיצוי כספי בחוק שירותי תעופה:

  • פיצוי על אובר בוקינג – רישום יתר לטיסה שבגללו הנוסע לא יכול להמריא עם הטיסה ששילם תמורתה. במקרה כזה יוכל לתבוע על פי התנאים של ביטול טיסה או לקבל פיצוי אחר מחברת התעופה שיסכים לו בשדה (טיסה חליפית בתנאים טובים יותר וכדומה).
  • פיצוי על הקדמת טיסה – אם חברת התעופה לא הודיעה 14 יום מראש על הקדמת טיסה והנוסע איחר אותה, הוא זכאי לפיצויים בדיוק כמו אלו של ביטול טיסה.
  • פיצוי על פספוס טיסה – איחור לטיסת המשך בגלל טיסה מקורית שהתעכבה מעניק לנוסע זכות לתבוע פיצוי כספי כמו במקרים של איחור או ביטול טיסה.

כאמור, היום לא צריכים תהליך מורכב או שכירת שירותי עורך דין כדי לתבוע, נכנסים לאתרים כמו אלו שהצגנו קודם לכן ותובעים ישירות את חברת התעופה בין אם היא זרה או מקומית.

המאמר נכתב בשיתוף עם אתר Flight Refund אשר מעניק שירות לקבלת פיצוי מול יותר מ – 300 חברות תעופה בישראל ובעולם. אם הטיסה שלכם התעכבה או בוטלה, אפשר להגיש את התביעה ביחד עם Flight Refund ליהנות מראש שקט, לא לעשות כלום ולחכות שהפיצוי יגיע לחשבון הבנק. 

הבא »

© כל הזכויות שמורות – אילת גייד (Eilat Guide) – מלונות מומלצים באילת • אטרקציות באילת • מסעדות באילת • צלילה באילת.

קידום על ידי Signup קידום אתרים
תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס